Smeuïge cacaokoekjes

Snelle cacao koekjes, het recept is voor ongeveer 30 koekjes.

Wil je er minder? Halveer dan gewoon het recept.

Eenmaal je ze proeft verdubbel je het toch! 🙂

Ingrediënten:

  • 300 gram zelfrijzende bloem
  • 125 gram bruine basterdsuiker
  • 25 gram cacao
  • 250 gram zachte roomboter
  • 2 el heet water

Bereiding:

  1. Meng de cacao en het hete water in een kom tot je een wat dikke stroopachtige substantie hebt.
  2. Zeef de bloem in een kom en doe hierbij de basterdsuiker en roer wat door elkaar.
  3. Doe de zachte roomboter en de cacao erbij en meng tot een samenhangend geheel.
  4. verwarm je oven voor op 170°C.
  5. kneed kleine bolletjes van het deeg en leg ze ver genoeg van elkaar op een bakplaat met bakpapier.
  6. duw met een vork in je koekjes om ze wat platter te drukkenAfbeelding
  7. bak de koekjes 5 minuten in de oven op 170°C.
  8. Draai vervolgens de temperatuur naar 150°C en bak ze nu ongeveer 20 minuten.

Afbeelding

bron: Nigella Lawson’s Hoe word ik een goddelijke huisvrouw.

6 gedachtes over “Smeuïge cacaokoekjes

  1. Pingback: recepten index | Making Really Good Food

  2. Dit is een van de lekkerste koekjes recepten.
    Zelf maak ik het van alleen maar biologische produkten, met rietsuiker van Zonnatura.
    En doe ik er ook nog 150 gram grof gemalen walnoten er door heen.
    Echt overheerlijk.
    Hier kan geen fabriekskoekje tegenop.
    En als je het helemaal bio maakt krijg je ook geen ziekmakende e-nummers binnen.

  3. ‘vind het recept lekker, ik heb het halve recept gemaakt, maar merkte zelf dat ik meer cacoa nodig had om dezelfde kleur deeg te krijgen, ook zitten er bij mij 2 zakjes vanille suiker extra toegevoegd. vooral omdt dat altijd lekker is. ik heb mijn oven op 180c gezet op 15 minuten.

Geef een reactie

