Koekjes in een pot

COOKIES IN A JAR!

Uitgenodigd op een feestje? Niets gekocht!? Vergeten?

Je kunt natuurlijk niet met lege handen aankomen hé. (het gaat wel, maar zou niet zo leuk zijn toch?)

Niets is leuker dan een handgemaakt cadeautje.

Wat je dan nog eens kan opeten? Wedde dat ze het leuker zullen vinden dan iets wat gekocht is. Maar natuurlijk kan je deze mix ook voor jezelf maken, zodat je eens snel koekjes kan bakken.

Afbeelding

wat heb je nodig:

  • 167 gram bloem
  • 1 tl bakpoeder
  • 1 tl natriumbicarbonaat
  • 1/4 tl zout
  • 90 gram havervlokken
  • 130 gram chocolade druppels
  • 130 gram chocolade druppels
  • 170 gram m&m’s
  • 100 gram lichtbruine basterdsuiker
  • 112 gram witte basterdsuiker
  • 50 gram gehakte pecannoten
  • EEN POT NATUURLIJK 🙂

Afbeelding

hoe vul je de pot mooi in laagjes:

  • Het gemakkelijkste is dat je alles al klaar zet, zo gaat het vullen sneller.
  • de volgorde mag je eigenlijk kiezen, ik heb zelf een aantal verschillende combinaties gedaan en het volgende kwam er als mooiste uit.
  • mijn pot komt trouwens uit IKEA. Hier paste alles zeer mooi in.
  • ik had geen m&m’s in huis, dus heb ik dit vervangen door 130 gram gehakte pure chocolade.
  • doe de bloem, zout, bakpoeder en natrium bicarbonaat in de pot. Druk dit aan met je champagne glas. Zodat al de lucht eruit is, en alles wel in je pot past.
Afbeelding

doe dit rustig, zodat niet alle bloem opstuift.
elke laag aandrukken is echt wel nodig.

  • havervlokken
  • m&m’s (ik deed hier de chocolade druppels)
  • lichtbruine basterdsuiker
  • fijngehakte chocolade
  • witte basterdsuiker
  • gehakte pecannoten

Zorg echt dat je na elke laag goed aandrukt! Anders zal niet alles in je pot passen. Als je niet tegen noten kan, vervang dit dan door havervlokken of door m&m’s of chocolade druppels. Neem zeker dan geen m&m’s met noot in.

hoe zag mijn pot eruit?

Afbeelding

Versier hem met lintjes en labels.
Labels vind je vanonder aan dit bericht.

Afbeelding

Wat de ontvanger nog moet toevoegen:

  • 1 losgeklopt eitje
  • 113 gram zachte boter
  • 1 tl vanille extract.

Wat ze moeten doen:

  • meng de boter, het ei en het vanille extract tot het goed gemengd is.
  • doe de inhoud van de pot erbij en meng tot een deeg.
  • maak balletjes en bak ze voor 10 minuten in een voorverwarmde oven van 180°C.

Is dit niet super leuk om weg te geven? Ik vind het alvast super schattig!

Laat me weten wat ze vonden van hun pot vol koekjes 🙂

13 gedachtes over “Koekjes in een pot

  1. Ik zag dit soort cookie-in-a-jar al eens voorbijkomen op een Mamzel home-party. Maar had er nog niet aan gedacht het zelf te maken! Tof!

  2. Pingback: recepten index | Making Really Good Food

    • Sorry Tessa voor mijn verschrikkelijk late antwoord!
      Deze pot is normaal gezien 1L.
      Hoop dat je hier wat mee bent, (als je het nog niet gemaakt hebt natuurlijk) .
      Groetjes!

  3. Hallo, wij moeten op school met de kleuters iets maken dat op de kerstmarkt kan verkocht worden. Dit lijkt me een superidee. Kan je schatten hoeveel de kostprijs van 1 gevulde pot is?

Geef een reactie

