Oreo’s

Oreo’s

ImageIk had beloofd om Cake pops te posten…

I’m sorry, I was very busy yesterday. Ik had een BAKAANVAL! Wat heb ik gemaakt? Oreo’s, raspberry streusel cake en cake pops.

geloof me, ik was doodop nadien!

Ik wil jullie zo graag het receptje voor oreo’s geven! Het is heerlijk en geloof me, het is nog beter als je het in wat melk sopt! Ik maakte deze gisteren, had er ongeveer 60.

Ik dacht, laten we ze uitdelen in de klas… Ik ging met nog 5 koekjes naar huis! Dus het is een must try!! 🙂

Ingrediënten:

koekje

  • 225 gram zachte boter
  • 210 gram suiker
  • 250 gram bloem
  • 75 gram cacaopoeder
  • 8 gram bakpoeder
  • 1 ei (op kamertemp.)
  • een snuifje zout
20130531-221716.jpg

Just what you need.

Vulling

  • 95 gram zachte roomboter (op kamertemp.)
  • 2 volle eetlepels room
  • 400 gram bloemsuiker
  • vanillemerg/ vanille aroma
  • snuifje zout

 

werkwijze:

koekje

  1. Klop de boter met de suiker luchtig.
  2. Voeg je ei toe en klop tot het opgenomen is.
  3. In een andere grote kom zeef je de bloem, bakpoeder en cacao. Doe er het zout bij
  4. Doe de droge ingrediënten bij je boter.
  5. Meng tot een deeg.
  6. Verdeel het deeg in twee, maak er een plat vierkant van en laat het minstens 1 uur rusten in de koelkast.
  7. verwarm de oven voor op 180*C en bekleed twee bakplaten met bakpapier.
  8. Rol het deeg uit tot 1/2 cm en steek er je figuurtjes uit.
  9. Bak ze 12 minuten en laat ze eerst 3 minuutjes uitharden op je bakplaat. Nadien volledig op een rooster.

vulling

  1. Roer de boter luchtig met je room, zout en vanille.
  2. Zeef de poedersuiker in 3 keer boven je mengsel. Klop zeer goed na elke keer dat je het toevoegde.
  3. Je moet een zalfachtige massa bekomen.

Afwerking

  1. Vul een spuitzak met effen mondje met je vulling.
  2. Doe voldoende vulling op je koekje.
  3. Duw er een ander koekje op en haal het overtollige vulsel dat er langs de zijkant uitkomt af.
  4. Doe dit bij elk koekje.
Image

Tot 4 dagen houdbaar in een afgesloten doos.

 

3 gedachtes over “Oreo’s

  1. Heerlijk! Choclade maakt gezond en gelukkig, vooral deze heerlijke lekkernijen. Uw bakavallen zijn zeer goed voor de ware gastronoom!

  2. Pingback: recepten index | Making Really Good Food

Geef een reactie

