Wafeltjes (zonder ei)

Wafeltjes, zonder ei!

Ik moest gisteren men gedachten verzetten, het zat allemaal eventjes tegen…

Na school besloot ik eventjes langs het kruidvat te gaan, gewoon voor kauwgom. En wat nagelak 🙂

Wat zag ik daar opeens!!! EEN ROZE WAFELIJZER!! Voor miniwafeltjes!

Dat moest ik hebben, en ja… Toen kocht ik ook ineens wat bakvormpjes en een mini maatbeker.

Mijn vorige wafelijzer heeft het begeven… Ik ben als ik eerlijk ben echt geen held in wafels.

Ik doe er te veel beslag in, en dan loopt ie over. Of te weinig en dan zijn ze echt lelijk…

Image

Alles moest mini zijn denk ik..

Thuis keek mijn mama weer gek omdat de kasten al vrij vol staan met mijn spullen…

Ik besloot om geen taartjes maar wafeltjes te maken. Ik ging de wafel uitdaging aan!

Ingrediënten:

  • 500 gram bloem
  • 3 el suiker
  • 200 gram margarine
  • 2 zakjes vanille suiker (of 16 gram zelfgemaakte)
  • 1/2 liter melk (soya melk kan ook)
  • 1 1/2 tl bakpoeder
  • 1/2 tl natriumbicarbonaat
  • (optioneel: pure/melk of witte chocolade)

Bereiding:

  1. Smelt de margarine en klop er de suiker en vanillesuiker onder.
  2. Zeef de bloem, bakpoeder en natriumbicarbonaat en doe het erbij.
  3. Voeg de melk toe.
  4. Zet er de staafmixer in tot een glad maar ook wel dik deeg.
  5. Bak de wafels voor 3-5 minuten tot ze mooi goudbruin zijn.
  6. Laat ze afkoelen op een rooster en stapel ze niet op elkaar.
  7. Eenmaal afgekoeld smelt je de chocolade Au bain-marie en doe je er ze wat over.
Image

Smakelijk!

Au bain-marie: houdt in dat je een ingrediënt verwarmt in kom of pan die in een waterbad zweeft (water wordt niet warmer dan 100°C). Zo zorg je ervoor dat je ingrediënten niet te heet worden of niet aanbranden.

16 gedachtes over “Wafeltjes (zonder ei)

  1. Pingback: recepten index | Making Really Good Food

  2. Je bent mijn redder in nood! Onze zoon is allergisch aan eieren. Ze zijn super, overheerlijk! Nu nog zo’n wafelijzertje op de kop tikken 😉!

Geef een reactie

