Brownies in een pot

Brownies in een pot!

Super leuk om te geven!

Super leuk om te geven!

Dus, ik heb nu al best lang niets meer gepost…

Maar als ik mijn laptop terug heb zal ik veel meer gaan posten!!

Er staan veel receptjes klaar om te posten, maar ik had ook niet echt de tijd… Examens!

Als je rechts aan men blog op Facebook drukt, kom je op de nieuwe Facebook pagina. (er moet nog wel wat aan gewerkt worden)

Trouwens, men blog gaat uitgebreider worden.

Wat komt er zoal nieuw?

  • dingen voor het ontbijt
  • dingen voor avondeten
  • en er komt ook een bucket list (rondom dingen die ik echt wil maken)

Iemand nog een idee? Laat het me maar weten.

oké nu over de brownies!

Gewoon een cadeautje? Of voor jezelf? Je kan hier eigenlijk niets mis mee doen.

En!! Je kan er je eigen draai aan geven…

Dus wat heb je nodig?

  • 2/3 tl zout
  • 150 gram bloem
  • 40 gram cacaopoeder
  • 135 gram bruine basterdsuiker
  • 125 gram witte basterdsuiker
  • 10 gram vanillesuiker
  • een pot (van mij is uit IKEA, en 1 liter)
  • een champagneglas 

Nu: Hier kies je zelf!

Wat je zelf extra kan toevoegen:

  • pure/melk/witte chocolade
  • m&m’s
  • noten (maakt niet uit welke)
  • amandelschaafsel
  • speculoos
  • Marshmallows
  • … 

Belangerijk:

Je moet 120-150 gram hebben van extra’s!

bv: 60 gram witte chocolade en 60 gram pure chocolade

60 gram marshmallows en 60 gram melk chocolade

zie wel dat je combinatie bij elkaar past, je mag natuurlijk ook drie dingen kiezen…

Ik heb zoals je ziet drie dingen genomen

Ik heb zoals je ziet drie dingen genomen

Hoe vullen:

  • Elke laag die je doet aandrukken met je champagneglas!
  • Doe 75 gram van de bloem rustig lepel per lepel in je pot (zodat deze niet helemaal opstuift, het moet mooi voor het oog zijn)
  • Dan de cacao.
  • Nu de witte suiker en het zout.
  • Nu de bruine basterdsuiker.
  • Dan het ander deel van je bloem.
  • Snijd de marshmallows in 4 (als ze echt te groot zijn)
  • Doe de extra’s die je hebt gekozen erop.
  • Je mag eigenlijk echt kiezen op welke volgorde je dit vult. Maar druk zeker aan!

Versieren:

Je kan er leuke lintjes aanhangen, en vergeet natuurlijk de labels niet 🙂

Dit zijn de labels voor op de pot.

Indien je dit recept kopieert, gelieve te verwijzen naar Making Really Good Food.

Bedankt!

8 gedachtes over “Brownies in een pot

    • bedankt 🙂
      Ik gebruik hiervoor zelf een bakvorm van 26×20 cm.
      Hangt er ook vanaf hoe dik je je brownies wilt. Zorg zeker dat er een tandenstoker droog uitkomt 🙂
      groetjes!

  1. Pingback: recepten index | Making Really Good Food

  2. Pingback: Een eigen huis | Smart & Teksty

  3. Pingback: Brownies | Isabels Hobby Hoekje

Geef een reactie

