Uitsteek koekjes

Uitsteek koekjes

Afbeelding

omdat school morgen weer begint en ik eigenlijk echt niet wil gaan 😦

Ik haat het dat als je koekjes bakt, ze soms niet zo mooi blijven…

Maar ik ben eens op zoek gegaan, en heb toen DIT gevonden. Mijn letters blijven er mooi instaan en de koekjes blijven glad.

ik heb deze koekjes met letters gemaakt met een uitsteker van ‘Pippoos’. 11,50 euro en werkt super goed, je moet alleen hard drukken…

ingrediënten:

  • 400 gram bloem
  • 200 gram suiker
  • 180 gram zachte boter
  • 1 ei op kamertemp.
  • snuifje zout
  • wat vanille essence

Afbeelding

bereiding:

  • klop de boter en suiker kort tot een romige crème
  • voeg het ei en vanille essence toe en klop dit onder elkaar
  • zeef de bloem in drie delen onder het beslag en voeg het snuifje zout toe
  • leg je deeg in vershoudfolie en laat minstens 1 uur in de koelkast opstijven
  • verwarm de oven ondertussen voor op 180°C  boven en onder warmte
  • bestuif je werkvlak met bloem en rol je deeg uit
  • steek eender welke vormpjes uit dat je wilt, je kan ook ronde koekjes maken met een smal glas als je geen uitstekers hebt
  • leg bakpapier op je bakplaat en bak de koekjes 8 à 12 minuten in de oven
  • laat ze eventjes hard worden op je bakplaat en neem ze na 5 minuten eraf om ze verder te laten afkoelen op een rooster
Afbeelding

net vers uit de oven! 🙂

Afbeelding

IK WIL NOG NIET NAAR SCHOOL!
meestal ga ik graag terug naar school om vrienden te zien,… tsja het zit niet altijd me hé 😦 …

bron: Sweetopia

7 gedachtes over “Uitsteek koekjes

  1. Pingback: recepten index | Making Really Good Food

Geef een reactie

