Muesli repen

Muesli repen

Hallo iedereen!

Het spijt me verschrikkelijk dat ik zo weinig post, maar om persoonlijke redenen ben ik momenteel niet veel thuis dus kan ik ook niet bakken. Zodra ik een heel weekend naar huis kan zal ik terug wat proberen te bakken en ik ga dit natuurlijk dan ook proberen te posten in de week.

Het volgende recept heb ik al een tijd geleden gemaakt en ben volledig vergeten er een foto van te nemen als het klaar was, Oepss!

Maar het was lekker! Leuk om mee te nemen naar school of je werk als tussendoortje…

ingrediënten:

  • 125 gram boter
  • 90 gram ahornsiroop
  • 90 gram havermout
  • 80 gram rozijnen
  • 65 gram gedroogde veenbessen (cranberry’s)
  • 75 gram gedroogde abrikozen (kleiner snijden)
  • 75 gram zelfrijzende bloem
  • 90 gram lichtbruine suiker
image (1)

sorry voor de onduidelijke foto…

Bereiding:

  1. verwarm de oven voor op 180°C.
  2. Doe je boter en ahornsiroop in een klein kookpotje op een laag vuur, roer rustig tot de boter volledig gesmolten is.
  3. Doe de bloem, suiker, havermout, veenbessen, abrikozen en rozijnen in een mengkom en roer het wat door elkaar.
  4. Voeg het botermengsel erbij en roer tot het volledig door elkaar zit.
  5. Doe dit beslag in een met bakpapier bekleedde bakvorm van 20cm x 30cm.
  6. Bak het in de oven voor 20-25 minuten of tot het goudbruin is (dit kan 30 min ook duren)
  7. Laat het volledig koud worden in de bakvorm en snijd nadien en lange repen.  (8-10 repen)
  8. SMAKELIJK!
2 gedachtes over “Muesli repen

  1. Gefeliciteerd!

    Vandaag heeft ‘Nono’s Kitchen’ de Liebster award gewonnen. Dit is een doorgeef award voor (kleine) blogs, uitgereikt door andere blogs. Ik mag deze award nu ook uitreiken aan 5 blogs die ik leuk of inspirerend vind en jou blog hoort daarbij! Je mag in een blogpost antwoord geven op de volgende vragen

    1. Waarom ben je begonnen met deze blog?
    2. Wat is je lievelingsrecept?
    3. Van wie heb je leren koken?
    4. Heb je ooit iets gebakken dat echt mislukt is? En zo ja, wat dan?
    5. Hoe beschrijf je jou kookstijl?
    6. Wat is je favoriete kookboek?
    7. Waarvoor kunnen wij jou ’s nachts wakker maken?
    8. Wat heb je voor taart gemaakt voor je verjaardag?
    9. Wil je nog iets bakken waar je eigenlijk echt tegen op ziet?
    10. Wat doe je naast je blog?
    11. Hoe ziet jou ideale 3-gangen menu eruit?
    en ook 5 blogs die jij leuk vindt de award uitreiken.

    Ik hoop dat je het leuk vind om mee te doen. Zo ja, veel plezier!
    Liefs Noor van Nono’s Kitchen

Geef een reactie

