Apple slice

Apple slice

hallo iedereen,

ik heb een lange tijd geleden dit gemaakt…

Ik was dan ook volledig vergeten dat dit in mijn kaft zat. Ik ben nu weer 22 dagen thuis, en heb helemaal geen tijd eigenlijk om te bakken momenteel en dat vind ik super erg! Ik ben 34 dagen in opname geweest, dus heb al 56 dagen niets gedaan in de keuken.

Oké ik heb soms wel eens het avondeten gemaakt ja.. Maar bakken heb ik dus niet meer echt gedaan. Niet omdat ik niet meer wil bakken, of het me niets kan schelen.. Maar omdat ik daarvoor nog niet echt klaar was. Ik mocht niet meer koken of bakken, dat is ook één van de redenen waarom ik weer thuis ben. Ik ga echt proberen om mijn blog terug te onderhouden want het is echt schandalig eigenlijk..

Ik heb vanaf morgen examen, dus deze belofte telt voor na de examens.

Maar genoeg gebabbeld 🙂

ingrediënten:

  • 100 gram boter
  • 110 gram fijne suiker
  • 1 ei
  • 140 gram bloem
  • 1 tl bakpoeder
  • 1 el melk
  • poedersuiker om af te werken

appel vulling:

  • 5 appels geschild en in blokjes
  • 10 gram boter
  • 1/2 tl kaneel

crumble:

  • 185 bloem
  • 1 tl bakpoeder
  • 125 gram boter
  • 165 gram fijne suiker

bereiding:

  1.  verwarm je oven voor op 160°C
  2. crumble:
  3. meng de bloem, boter, suiker en bakpoeder in een kom tot het kruimels zijn
  4. appel vulling:
  5. doe de appels, boter en kaneel in een kookpotje op lage temperatuur
  6. laat dit ongeveer 5 minuten doen, tot het wat zacht is
  7. laat het volledig afkoelen
  8. klop de boter en suiker met een elektrische mixer tot het volledig gemengd is
  9. voeg het ei toe en klop goed
  10. spatel de bloem, bakpoeder en melk erdoorheen
  11. doe dit beslag in een bakvorm van 20cm x 30 cm waar bakpapier in ligt
  12. verspreid de appeltjes hierop en dan de crumble
  13. bak dit voor  40 minuten
  14. Laat het afkoelen en snijden maar! 🙂

 

 

3 gedachtes over “Apple slice

  1. Pingback: recepten index | Making Really Good Food

Geef een reactie

